77+7 - katedralens gåta

Pilotprojekt - en poddserie i åtta delar för barn. Här går det att höra hela serien!

77+7 - katedralens gåta

Vi får möta sju flickor från Frankrike som är på uppdrag. De har kommit till Storkyrkan för att hämta ett silverföremål. Snart blir de varse om att saker och ting är väldigt märkliga.

Medverkande:
Sally Sangwill, Lykke Giliam, Felicia Hesseborn, Ebba Heymowska, Katarina Zetterfalk och Sabina Koij (vuxen).

I processen deltog Elba Casselbrandt och Signe Sundström som tyvärr inte kunde vara med i slutproduktionen.

Louise Linde ledde processen, skrev manus, postproduktion och fotografi.

Louise Linde är fotograf och teaterregissör. I Stockholms domkyrkoförsamling arbetar Louise med kommunikation/marknad.

Pilotprojekt

Detta är en poddserie bestående av åtta korta avsnitt för barn. Vårt mål var att involvera barn som medskapare i en serie om Storkyrkan.

Signe Skogar och Elba Casselbrant Foto: Louise Linde

Projektet inkluderade guidade turer, observationer, improvisationer och lekar i rummet.

I början av processen observerade och absorberade vi fragment från rummet. Vi arbetade med våra sinnen för att fånga intryck. Genom att observera rummet skapade vi en historia med några märkliga inslag. Förutom kyrkorummet blev också vårt silver involverat.

Flickorna i serien har namn som refererar till franska maträtter. Detta var ett sätt att ge dem karaktär och personlighet.

En viktig del av processen var att skapa förutsättningen för medskapande genom feedback från alla som var involverade. Det var en öppen process där alla fick uttrycka sina åsikter och idéer.

Sally Sangwill och Felicia Hesseborn Foto: Louise Linde