Foto: Eget

Gary Graden pratar musik i två intervjuer

Gary Graden var inbjuden till konventet Musik och kyrka i Vatikanen för att tala om Svenska kyrkans och luthersk kyrkomusiktradition. Hör Vatikanradions intervju med Gary! Här finns även en intervju med Gary Graden på engelska gjord i en serie som heter Choral History

Gary Gradens bidrag till konventet Musik och kyrka var att presentera Svenska kyrkans och luthersk kyrkomusiktradition med fokus på nykomposition och arbetssätt, för att inspirera katolska kyrkan att följa detta exempel. Vatikanradion har glädjen att tala med maestro Graden på telefon för att fördjupa oss i kyrkomusikens betydelse och musikens ekumenik.

Hör intervjun här:

Choral History: A Podcast with Josh Bronfman
On a visit to the choral mecca of Sweden, Josh spends some time with the amazing Gary Graden, conductor of the St. Jakob’s Chamber Choir (one of the best amateur choirs in the world). Josh and Gary talk about his background, how he came to call Sweden his home, and of course Eric Ericson. Listen to the idilic sounds of the Swedish countryside rushing by (and also some Swedish girls texting and playing cards), as Josh interviews Gary on the train from Kalmar to Stockholm after a gig. Be warned that you’ll want to visit Sweden after listening to this episode…and also be warned that you should definitely go!

Hear the interview here!