Foto: Magnus Aronson

Hitta till Stiftsgården

Stiftsgården ligger vid stranden av sjön Siljan. Det är lätt att komma till Stiftsgården med bil, buss och tåg.

Kommer du med bil söderifrån tar du av till vänster från riksväg 70, där det står Kyrka och Stiftsgård. Korsa järnvägsspåren och ta till höger mot kyrkan. Parkering finns på grusplanen före fotbollsplanen. Handikappsparkering finns strax utanför entrén.

Tåg och bussförbindelser till Dalarna och Rättvik är mycket goda med ett flertal ankomster dagligen. Från Stockholm tar det ca 3,5 timmar med tåg och 4 timmar med buss. Från Resecentrum till Stiftsgården är det ca 1,5 km. Gå mot vattnet, korsa järnvägsspåren och sväng till höger Följ gångvägen som går längs strandcampingen. När gångvägen (och campingen) tar slut, sväng vänster och följ vägen som rundar Rättviks fina kyrka. Stiftsgården ligger strax norr om kyrkan.