Foto: Kevin Delvecchio on Unsplash

Bli medlem!

Din lokala församling i utlandet ger glädje och trygghet i livets alla skeden

För många svenskar utomlands innebär Svenska kyrkans närvaro trygghet i livets alla skiften. Hos oss möter du

• En öppen politiskt obunden gemenskap för alla åldrar där du kan känna dig hemma med människor som talar samma språk.

• En traditionsbärare som firar årets och livets högtider och påminner om vår identitet

• Ett stöd när det är som svårast, men också med i fest och glädje!

• En livstolkande kultur för alla åldrar – kyrkans musikliv med kör-, gudstjänst- och konsertverksamhet.

För att Svenska kyrkan ska kunna fortsätta att vara närvarande i ett stort område som södra Frankrik och Monaco behöver vi vara många medlemmar.

Medlemsavgift
I Sverige är den genomsnittliga kostnaden för medlemskap 1 % av den skattepliktiga årsinkomsten, och den avgiften eftersänds inte för den som flyttar från Sverige.
Här i Södra Frankrike/Monaco betalar du endast 70 euro som enskild medlem, respektive 140 euro som familj per år. Ett ungdomsmedlemskap kostar 40 euro. Avgifterna går direkt in i den lokala verksamheten!

Vad skulle du önska mer av vår kyrka? Som medlem har du goda möjligheter att vara med och påverka kyrkans arbete. Kontakta oss och berätta gärna!

Andra sätt att bidra:
Engagera dig som frivillig - dela med dig av din tid, din person och dina färdigheter. (körsång-baka-sy-samtal-spela musik-hemsida mm.) Hör av dig till oss och berätta vad du vill bidra med.

Handla på kyrkans basarer och vid fika, luncher och träffar - Intäkter som står för en stor del av vår budget.

.............................................................................................................................................................

Vi tar tacksamt emot Er betalning på något av följande sätt:
1. Via internet: Är Du medlem i Rivieraklubben kan Du enkelt betala avgiften via klubbens hemsida, du behöver vara inloggad, BETALA VIA RIVIERAKLUBBEN

2. Via banköverföring: Betala till

IBAN : FR76 1910 6006 0443 6978 2392 295

BIC : AGRIFRPP891

3. Betala med check: Ställ ut en check på L´Eglise suédoise fyll i beloppet och skicka den till vår adress :

Villa Ingeborg
40 avenue de Verdune
06800 Cagnes-sur-Mer

Ett stort varmt tack för ditt bidrag!

Svenska kyrkan i södra Frankrike/Monaco -
Eglise Suedoise sur la Cote d'Azur