Barn i färggranna regnkläder plaskar i en vattenpöl.

Mötesplats för barn

Välkomna till församlingens barnverksamhet. Vi har glädjen och förmånen att kunna erbjuda en bred verksamhet i våra olika grupper i församlingen. Vi möter barn och familjer i våra egna lokaler; Församlingsgården i Smedstorp och Sockenstugan i Övraby. Alla barn är välkomna till våra grupper.

Mötesplatser för barn.

Måndag

”Pyssel”, skolbarnsgrupp för barn i f-klass - 6, kl. 13.30 – 16.30  i Övraby sockenstuga.

Tisdag

Skolbarnsgrupp för barn i klass 4- klass 7, ”Stor-Prästis”, kl. 14.30–17.00 i Församlingsgården, Smedstorp, Barn/musik.

Onsdag

Öppen förskola med babyrytmik kl. 9.00–11.30 i Församlingsgården Smedstorp, Barn/musik.

Skolbarnsgrupp för barn i klass 1 – klass 3, ”Prästis”, kl. 13.00 –16.30 i Församlingsgården Smedstorp, Barn/ musik.

Öppen förskola kl. 9.30–11.30 i Övraby sockenstuga.

Skolbarnsgrupper

I Övraby kallar barnen det för "Pyssel" och i Smedstorp Stor-Prästis åk 4-7och "Prästis" (efter Prästgårdskällaren där vi tidigare höll till - namnet lever kvar). Det är för barn från klass1 till klass 3. Barnen kommer efter skolan och vi fikar, pysslar, leker och spelar spel. I Smedstorp har vi även möjlighet att vara ute på vår gård med gungor, sandlåda och lekstuga. Vi avslutar dagen med samling med högläsning, sång och en liten andakt. Barnen i båda grupper tillsammans med barnkörerna deltar vid familjegudstjänster på Palmsöndagen, Skördefest samt går Lucia.

Vi har uppehåll i vår verksamhet under skolloven.

Anmäl deltagande till Ewa 070405 31 24.

Övrigt

Inför jul välkomnar vi allmänheten till traditionellt julpyssel under två kvällar i Kverrestads bygdegård.

För mer information om våra verksamheter ring:
för barngrupper:
Förskolelärare Ewa Larsson.

Färgrika dockor.
Mello-dockor gjorda av barnen i "Prästis" gruppen, Smedstorp Foto: Ewa Larsson, Smedstorp