Ung i Sigtuna!

Varje onsdag har vi Ungdomsgrupp, ett öppet häng för ungdomar 13-19 år och varannan fredag ses unga (från gymnasiet och uppåt) på våra sköna Fredagshäng! Vi erbjuder även möjlighet att hänga med oss som ung ledare, eller varför inte sjunga i ungdomskören?

Sigtuna församling har ett rikt arbete med ungdomar, som dels bygger på konfirmationsarbetet med en grupp av unga ledare, men också på träffar öppna för alla som man kan komma och gå i som man vill. Dessa är Ungdomsgrupp och Fredagshäng!

Vi har Ungdomsgrupp på församlingsgården Munken varje onsdag året runt klockan 19-21. De flesta brukar komma till kvällsmässan kl 18.00 i Mariakyrkan, sedan följs vi åt till Munken för samvaro, snacks och aktiviteter. En öppen och säker plats för ungdomar där man kan lära känna nya vänner, umgås och ha roligt! Öppet för alla 13-19 år, välkomna!

Fredagshängen är öppna under terminerna varannan fredag kl 18-22, med roliga aktiviteter, spel, lek, snacks och samvaro. Öppet för alla ungdomar från gymnasiet och uppåt, välkomna!

Vill du bli ung ledare? Unga ledare är med och hjälper till med våra konfirmandgrupper, t.ex. under onsdag eftermiddag och kväll men också på olika läger! Vi har blivit en skön gemenskap av ungdomar 15-20 år, där det är lätt att träffa nya vänner och ha roligt. Man är med och deltar så mycket eller så lite man kan. Är du intresserad, kontakta ungdomspräst Andreas Edin på 070-7177283 eller andreas.edin@svenskakyrkan.se

Ungdomskören Sursum Corda
Vill du utveckla din sångröst helt gratis tillsammans med en utbildad sångpedagog? Vill du ingå i en härlig gemenskap och sjunga i Mariakyrkan? Sursum Corda är Sigtuna församlings ungdomskör för åk 8 och uppåt! Vi övar i stora salen på församlingshemmet Munken, Olofsgatan 2 i Sigtuna kl 16.30-17.30 varannan fredag före Fredagshäng!

Inga förkunskaper krävs! Välkommen med!

Anmälan och kontakt:
Barnkörledare Eva Mering  0703110857, eva.mering@svenskakyrkan.se