Oblat med Jesus på korset som motiv.
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Play: Passionsandakt, måndag 29 mars 2021

Nyhet Publicerad

I denna den första av tre ekumeniska passionsandakter under stilla veckan får du starta resan genom påskens drama tillsammans med Frida Hägglund, pastor i Sävaråkyrkan.

Du kan se passionsandakten här med start klockan 18.00, måndag 29 mars.
OBS! Om du kom hit före klockan 18 kan du behöva ladda om sidan för att videon ska synas.

Gudstjänsterna under påsken firas tillsammans EFS och Sävaråkyrkan.

Alla påskens webbsända gudstjänster

Oblat med Jesus på korset som motiv.

Play: Passionsandakt, måndag 29 mars 2021

Play: Passionsandakt, tisdag 30 mars 2021

I den andra av påskens ekumeniska passionsandakter följer vi Jesu ensamhet i Getsemane och vår ensamhet tillsammans med prästen Kristoffer Hedman.

Ett suddigt kors.

Play: Passionsandakt, onsdag 31 mars 2021

I den tredje och avslutande passionsandakten följer vi, tillsammans med prästen Kristoffer Hedman, Jesus de sista timmarna fram till korsfästelsen.

Play: Altaravklädning i Sävar kyrka, skärtorsdag 1 april 2021

Var med i de högtidliga förberedelserna inför långfredagen när altaret kläds av och altarskåpet stängs. Den som någon gång hört altarskåpet i Sävar kyrka stängas glömmer det inte.

Play: Påskdagsgudstjänst, 4 april 2021

Årets påskdagsgudstjänst liknar ingen annan – pandemin gör att den flyttat hem till församlingsbor runt om i hela Sävarådalen. Men vi börjar i Sävar kyrka där pastor Frida Hägglund hälsar välkommen!