Play: Hemmagudstjänst från Täftå byakyrka, söndag 14 februari 2021

Nyhet Publicerad

Välkommen till digital hemmagudstjänst i Täfteå fylld av kärlek – passar bra på alla hjärtans dag! För dig som tittar direkt klockan 11.00 finns möjlighet att vara med på digitalt kyrkfika efteråt.

Du kan se gudstjänsten här med start klockan 11.00, söndag 14 februari.

OBS! Om du kom hit före klockan 11 kan du behöva ladda om sidan för att videon ska synas.

Direkt efter gudstjänsten (cirka 11.30) är du välkommen till digitalt kyrkfika på mötestjänsten Teams. Alla som vill träffas för en stunds samtal i mindre grupper. Kaffet kokar du själv :) För att ansluta klickar du här.

Dagens kollekt går till ACT Svenska kyrkan arbete runt om i världen. Om du ger din gåva söndag 14 februari swishar du 1234595625. Du också ge en gåva direkt till ACT Svenska kyrkan här nedanför.

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Mer Play

Therese Hamrén håller fram armbandet frälsarkransen.

Play: Pilgrimsvandra med frälsarkransen

Vill du få lite draghjälp att hitta ett regelbundet böneliv och dessutom få komma ut i naturen? Följ med Therese Hamrén från Umeå när hon pilgrimsvandrar tillsammans med frälsarkransens pärlor.

Play: Nyårshälsning från klocktornet i Sävar, 31 december 2021

Församlingens präst Jonas Nording sänder en nyårshälsning om ett hoppfyllt 2022 med sin egen version av Tennysons Nyårsklockan. Gott nytt år önskar Sävar-Holmöns församling!

Play: Hemmagudstjänst från Klockarbacken, söndag 16 maj 2021

Vem är Hjälparen och varför kan det vara så svårt att ta emot hjälp. Välkommen till en digital friluftsgudstjänst från Klockarbacken i Sävar där du bland annat får hör sång av Marielle Karlsson och Marina Karlsson.

Prästen Johanna Forsgärde predikar i Sävar kyrka

Play: Hemmagudstjänst från Sävar kyrka, söndag 25 april 2021

Vägen till livet, är söndagens tema. Men vilket liv och vems? Är det mitt, ditt eller någon annans det är frågan om? Och vad är det för väg? Välkommen att vara med och fira hemmagudstjänst från Sävar kyrka.

Play: Påskdagsgudstjänst, 4 april 2021

Årets påskdagsgudstjänst liknar ingen annan – pandemin gör att den flyttat hem till församlingsbor runt om i hela Sävarådalen. Men vi börjar i Sävar kyrka där pastor Frida Hägglund hälsar välkommen!

Play: Altaravklädning i Sävar kyrka, skärtorsdag 1 april 2021

Var med i de högtidliga förberedelserna inför långfredagen när altaret kläds av och altarskåpet stängs. Den som någon gång hört altarskåpet i Sävar kyrka stängas glömmer det inte.