Ljus tänds i en ljusbärare
Foto: Magnus Aronson /Ikon

Play: Digital minnesandakt från Sävar kyrka

Nyhet Publicerad

Vem minns du? I denna webbsända andakt får vi minnas alla dem som lämnat. Musik, poesi, reflektioner och ljuständning där du befinner dig. Andakten finns tillgänglig här från klockan 10.00 fredag 30 oktober.

Tänd ett digitalt ljus för någon du saknar

På bönewebben kan du tända ett virtuellt ljus eller skriva en bön för någon du tänkter på under allhelgona.

Vill du prata med någon?

Fler hemmagudstjänster

Play: Hemmagudstjänst från Klockarbacken, söndag 16 maj 2021

Vem är Hjälparen och varför kan det vara så svårt att ta emot hjälp. Välkommen till en digital friluftsgudstjänst från Klockarbacken i Sävar där du bland annat får hör sång av Marielle Karlsson och Marina Karlsson.

Prästen Johanna Forsgärde predikar i Sävar kyrka

Play: Hemmagudstjänst från Sävar kyrka, söndag 25 april 2021

Vägen till livet, är söndagens tema. Men vilket liv och vems? Är det mitt, ditt eller någon annans det är frågan om? Och vad är det för väg? Välkommen att vara med och fira hemmagudstjänst från Sävar kyrka.

Play: Påskdagsgudstjänst, 4 april 2021

Årets påskdagsgudstjänst liknar ingen annan – pandemin gör att den flyttat hem till församlingsbor runt om i hela Sävarådalen. Men vi börjar i Sävar kyrka där pastor Frida Hägglund hälsar välkommen!

Play: Altaravklädning i Sävar kyrka, skärtorsdag 1 april 2021

Var med i de högtidliga förberedelserna inför långfredagen när altaret kläds av och altarskåpet stängs. Den som någon gång hört altarskåpet i Sävar kyrka stängas glömmer det inte.

Ett suddigt kors.

Play: Passionsandakt, onsdag 31 mars 2021

I den tredje och avslutande passionsandakten följer vi, tillsammans med prästen Kristoffer Hedman, Jesus de sista timmarna fram till korsfästelsen.

Play: Passionsandakt, tisdag 30 mars 2021

I den andra av påskens ekumeniska passionsandakter följer vi Jesu ensamhet i Getsemane och vår ensamhet tillsammans med prästen Kristoffer Hedman.