LUB - ledarutbildning

Livet är inte slut efter konfirmationen - med församlingens ledarutbildning får du chansen att utveckla dina ledaregenskaper och skaffa en massa nya erfarenheter.

Ledarutbildningen riktar sig till dig som efter konfirmationen kan tänka dig att fortsätta som ledare i kyrkan eller andra sammanhang. Utbildningen sker i samarbete med Luleå stift och omfattar totalt tre steg. Efter fullgjord utbildning får du ett diplom som visar vilka kunskaper du fått - en bra merit när du söker jobb i framtiden.

Vi träffas 3 timmar ungefär en gång i månaden. Utöver detta får du under hela ledarutbildningen också praktisera ditt ledarskap i församlingen som till exempel lägerledare eller i gudstjänster.

Alla är bra på olika saker och du har chansen att välja de ledarsituationer som passar dig och där du kommer till din rätt.

Någon har en blå t-shirt med gula blockbokstäver på ryggen med texten Ledare.
Foto: Johannes Frandsen

För att börja ledarutbildningen måste man vara minst 15 år gammal och konfirmerad, men det går att komma med även om man är äldre.

Kyrkans ledarutbildning är gratis! Ta chansen och prova på! Gör en intresseanmälan via formuläret här nedaför så kontaktar vi dig.