Konfirmander på väg att gå in i en kyrka i procession
Foto: Alex Giacomini

Konfirmand 23-24: Tro, hopp & konfa!

Vem är jag? Vad är meningen med mitt liv? Varför finns jag? Finns Gud? Funkar bön? Vad är kärlek? Vad händer efter döden?

Är du född 2009 eller går i årskurs 8?
Ta steget och bli konfirmand nu i höst!
Här anmäler du dig.

Är du nyfiken?

Det som behövs är att du  är öppen för att utforska meningen med livet. Konfirmandtiden är ett bra tillfälle att lära sig mer om sig själv och om livet.
Tillsammans gör vi en upptäcktsresa från universums yttersta kant rakt in i ditt hjärta och tar reda på vad kristen tro egentligen handlar om.

Nyfiken på livet?

Är du nyfiken på livet? Vill du uppleva något nytt?
Skulle du vilja lära känna nya människor?

Som konfirmand upplever vi saker tillsammans. Vi åker iväg på läger, gör studiebesök och provar på nya saker tillsammans. Vi får nya vänner, växer som människor och lyssnar till olika människors berättelser om livet. Vi samtalar, diskuterar och dramatiserar. Vi sjunger och dansar, tävlar och vi leker en hel del.

Nyfiken på konfa?

Onsdag 6 september är det upptakt för konfirmandåret i Åbygården i Läckeby.
Vi träffas sedan varannan onsdag klockan 17-19.30 i Åbygården.
Vi har bara träffar när det är skola och vi har inte träffar på lov och helgdagar.

Vi har tre läger:
Läger 1: 20- 22 oktober 2023 Ralingsåsgården i Aneby
Läger 2: 12 - 14 januari 2023 Södra Hoka stiftsgård i Asarum
Läger 3: 04 - 07 april 2024 Stegeborgsgården på Vikbolandet

Under konfirmandåret kommer konfirmanderna att gå i gudstjänst vissa söndagar.

Vi har även Öppet hus för anhöriga då familjen kan få komma och besöka konfirmanderna, en gång på hösten och en på våren.

Vi har vår redovisning lördagen den 18 maj kl. 19 i Åby kyrka och konfirmation den 19 maj kl. 10 i Ryssby kyrka.