Foto: Anneli Ek

Mariagården

Välkommen till Mariagården!

Församlingshemmet Mariagården rymmer församlingsverksamhet samt pastorsexpedition.

Vi som arbetar i Mariagården önskar att församlinghemmet skall vara ett trivsamt hem för många. En plats att gå till för att ha någon att prata med, en plats där man kan värma sig med en kopp kaffe, en plats av ro och avkoppling.

Café Maria

Vårt lilla cafè har vanligtvis öppet helgfria vardagar kl 10.00-15.00 (lunchstängt 12.00-13.00) och erbjuder rättvisemärkt kaffe och te samt hembakat kaffebröd och/eller smörgåsar.
På torget finns ett urval av rättvisemärkta varor till försäljning. Det finns även möjlighet att köpa begagnad skönlitteratur till ett lågt pris.

Andaktsrummet

Här finner du en lugn plats för enskild andakt.

Sugen på ett nytt plagg eller behöver du kläder?

Det finns alltid ett urval av secondhand-plagg till försäljning i Café Marta, där intäkterna går till Svenska kyrkans internationella arbete. Vi byter regelbundet ut dessa plagg, så kom gärna förbi och kika med jämna mellanrum.

Är du i större behov av kläder, ta kontakt med en av våra diakoner, så kan de hjälpa dig.

Vill du skänka kläder, tar vi emot hela, rena och vikta kläder samt skor och väskor. Inlämning sker också i kontakt med en av diakonerna.

Kontaktuppgifter diakoner (klickbar länk)

Mariagården är som regel öppen varje arbetsdag, tiderna kan se annorlunda ut under sommaren.

Kontakta pastorsexpeditionen för att boka lokalen, telefon 0176-799 00 eller e-post: rop.bokning@svenskakyrkan.se

Adress: Kyrkogatan 4, 761 30 Norrtälje (bredvid Norrtälje kyrka)