Två barn skrattar i kyrkbänken.
Foto: Johannes Frandsen

Barn och familj

Barn och deras föräldrar är en viktig del av församlingen. Vi har grupper och aktiviteter för olika åldrar och vi vill att du ska känna dig välkommen att vara med på det som passar dig.

Ett litet barn har en röd bil i ena handen och ett gosedjur som föreställer en älg i den andra.

Liten och stor

Välkomna alla barn upp till 5 år och med dina föräldrar till en timmes lek, sång och fika.

Ett barn med ett färgglatt paraply i handen och gula gummistövlar hoppar i en vattenpöl.

Miniorer och juniorer

Finns det inget kul att göra efter skolan? Jodå, i Kyrkans hus i Pajala får alla från förskoleklass och upp till åk 6 komma och pyssla, leka och spela.

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan.

Barn- och ungdomskör

På tisdagar jämna veckor hälsar vi alla barn och unga som är sugna på att sjunga och uppträda, välkomna till Kyrkans hus i Pajala.

Två unga tjejer skrattar.

Unga

Kyrkan kan vara en fantastisk plats att växa på och här finns rum för alla de stora frågorna och massa kul på vägen. Pajala församling erbjuder både konfirmation, ledarutbildning och en ungdomsgrupp.