Boka vigsel i Örnsköldsviks södra pastorat

Anundsjö, Björna, Gullängets, Mo, Nätra, Sidensjö, Själevads och Skorpeds församlingar.

Fyll i era önskemål nedan så hör vi av oss för att bekräfta bokningen.
Observera att definitiv bokning kan ske först efter att vi varit i kontakt med er. Det går också bra att maila till ornskoldsviks.sodra.expedition@svenskakyrkan.se
eller ringa oss på 0660-594 00, månd, tisd och torsd kl 10-12, 13-15.

Våra medarbetare på pastorsexpeditionen berättar gärna mer om hur många som ryms i våra kyrkor och kapell.

Det finns det möjlighet att hyra våra lokaler för bröllopsfest etc.

För att vigas i Svenska kyrkan krävs att minst en av de två som ska vigas är medlem i Svenska kyrkan. Vi tar emot önskemål om vigsel senast sex veckor innan planerat vigseldatum. Observera att vi enbart kan boka vigslar under ett år framåt från dagens datum. Att vigas är gratis, vill ni hyra lokal för bröllopsfest tillkommer en hyreskostnad.

Vigsel sker i alla våra kyrkor. Markera önskad kyrka nedan.

Det finns möjlighet att hyra lokal för bröllopsfest. Det medför en hyreskostnad och man måste själv svara för förtäring och eventuell servering liksom städning. Våra lokaler är olika stora, vi berättar gärna mer om dessa möjligheter när vi tar kontakt. Observera att ingen alkohol är tillåten i våra lokaler.

För oss inom Svenska kyrkan är det viktigt att du känner dig trygg med hur vi hanterar dina personuppgifter. Vi skyddar den information som du anförtror oss med samt följer gällande lagar. Läs gärna mer om vårt arbete med GDPR: www.svenskakyrkan.se/ornskoldsvikssodra/gdpr