Mötesplatser

Här kan du läsa om pastoratets gemenskapsträffar och öppna mötesplatser

På mötesplatserna är samtalen och gemenskapen i centrum och det är öppet för alla som vill vara med. Vi träffas över en kopp kaffe eller te och samtalar om allt mellan himmel och jord. Du är välkommen precis som du är.

För eventuella ändringar i datum och tider, se församlingsbladet kyrknytt!

Gullaskruv. Mötesplats Gullaskruv träffas tisdagar 13:30-15:30 i Gullaskruvs Folkets hus. Svenska kyrkan närvarar en gång i månaden, se kyrknytt för särsilda datum.

Kristvalla. Gemenskapsträff i Kristvalla kyrkskola, (vid Kristvalla kyrka), träffas tisdagar 13-15 en gång i månaden. Se kyrknytt för datum!

Madesjö. Gemenskapsträff i Madesjö prästgård. Tisdagar jämna veckor 11:00-13:00. Varannan träff med olika program, se kyrknytt.

Bäckebo. Gemenskapsträff i Bäckebo församlingshem. Tisdagar ojämna veckor 13:00-15:00

Nybro. Gemenskapscaféet i Ansgarsgården.  Onsdagar 15-18

Örsjö. Kaffet é på, gemenskapsträff i Örsjö församlingshem. Torsdagar 9:00-11:30