Foto: Alex & Martin / IKON

Kyrkogårdsförvaltning

Kyrkogården är de dödas vilostad; ett minnenas rum; en Guds åker. Helgd hägne grifterna. Aktsamma händer sörje för omvårdnad och prydning. Stillhet råde på denna helgade mark.

Gravskötsel

Sörj för gravskötseln själv eller överlåt uppdraget till kyrkogårdsförvaltningen.

Gravskick

Olika former av gravsättning.

Ängel på en gravsten

Hitta gravplatsen

Söker du en särskild gravplats? Här hittar du länkar till sidor där du kan leta vidare efter gravar på olika platser i Sverige.

Vita planterade blommor på en grav.

Att ansvara för en grav

En person som var folkbokförd i Sverige innan den avled, har rätt att få begravas på en av våra allmänna begravningsplatser.

Församlingens kyrkogårdar

Norrahammars kyrkogård

Kyrkogårdsvägen, Norrahammar

Visning av gravplatser i samband med dödsfall

För att boka en tid för visning av gravplatser, vänligen kontakta en av våra kyrkogårdsvaktmästare via telefon.

Begravningsombud

Birgitta Sandgren är utsedd till begravningsombud i bl. a. Norrahammars församling av Länsstyrelsen i Östergötland. Begravningsombudet har som uppgift att företräda de som ej tillhör Svenska kyrkan.

Telefonnummer: 073 - 045 25 41