Vill du bli vår nya församlingspedagog?

NORDMARKENS PASTORAT I KARLSTADS STIFT SÖKER FÖRSAMLINGSPEDAGOG!

Välkommen att bli en del av ett engagerat arbetslag!

Barn och unga är Svenska kyrkans framtid och i Nordmarkens pastorat har vi ett väl utbyggt barn- och ungdomsarbete, som vi vill utveckla ännu mer.

I pastoratet finns nio vackra kyrkor och åtta församlingar och ungefär 6000 personer är kyrkotillhöriga. I Silbodal (tätorten Årjäng), Töcksmark (Töcksfors) och i Sillerud bedriver vi gruppverksamhet för barn i skolåldern varje vecka under terminerna.

Pastoratet samarbetar mycket väl med skolorna i kommunen och med förskolan. Kyrkan är även en aktör i samhället som är eftertraktad i många sammanhang. Svenska kyrkan är verkligen ”mitt i byn” här!

Du kommer att ingå i ett arbetslag som (med dig) består av två församlingspedagoger och en fritidsledare. Flera ideella ledare hjälper också till i verksamheten. Pastoratets konfirmandverksamhet växer och det är vi stolta över.

Nordmarkens pastorat har en naturskön omgivning med många sjöar och vattendrag. Inom pastoratet finns en större friluftsplats för lägerverksamhet med mera. Det finns även grillplatser och kanoter på fler platser.

Arbetet är till största delen förlagd till dagtid, men tjänstgöring på helger och lov är vanligt förekommande. Det kan då handla om familjegudstjänster, utfärder, läger och aktivitetsdagar för barn och unga. Pastoratet har två minibussar.

Om dig

Du är utbildad församlingspedagog och har erfarenhet av att arbeta inom Svenska kyrkan. Självklart delar du våra kristna värderingar. Som person har du lätt att få kontakt med barn och unga och brinner för att de ska få upptäcka mer av kyrkans liv och att kyrkan ska vara en självklar plats i deras tillvaro. För dig är det en självklarhet att samarbeta, men du kan även ta egna initiativ och arbeta för att goda idéer förverkligas.

Körkort är ett krav för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Sänd ett personligt brev samt CV till nordmarkens.pastorat@svenskakyrkan.se
senast 30 november.
Vi önskar också att du ger två referenser och att du lämnar ett utdrag ur belastningsregistret.

Om du har frågor om tjänsten kontakta församlingspedagog Yvonne Olofsson på telefon 0573-136 19 eller kyrkoherde Annika Borg på telefon 0573-136 01