Konsert - "Du går inte ensam"

Silbodals kyrka lördag 17/3 kl. 17:00

Klicka här för mer information!

Accentus är en damkör från Grums som sjunger i Ed-Borgviks församling. En blandad repertoar, gärna med lite "light" musik kompat  av goda musiker. Arvika kammarkör hör vi oftast som högseriös kör i klassiska kammarkörsrepertoar. De stora mästarna och de nya framträdande hör till vår standardrepertoar.

Nu har dessa båda körer gått samman och  ger sig i kast med Rolv Lövlands repertoar. Vem är det undrar man?

Bobbysocks! Är de bekanta? Eller Secret Garden? Eller kanske "You raise me up" Världsschlagern.

Lövland från Kristiansand i Norge är högklassisk utbildad men det är i den lättare genren han har gjort sig mest känd. Tillsammans med sin irländska fru som spelar fiol har han hittat en nisch med innerlig, lite smäktande musik. Lite Irish, lite Norskt folketon, och ett rejält inslag av schlager.

I Sillbodals kyrka hör man denna musik på lördag 17 mars  kl 17.00. Tillsammans med fyra musiker ger vi oss in i en skön värld av klanger där Gemenskap och en stödjande kraft är viktiga i texterna

Arvikakören framför också ett verk av estländaren Esenvalds, hans  märkliga komposition "Stars" med 8 stämmor och 15 st glasspelare. Vi talar här med stjärnorna o eteriska klanger.

Alltså en konsert med det innerliga och varma i skön förening.

Välkomna!