Handarbetscafé i Nacka kyrka

Torsdagar jämna veckor 13.00-15.00, start 25/1.

Torsdagar jämna veckor ses vi i Lillstugan vid Nacka kyrka.
Nacka församlings handarbetscafé utgörs av en grupp fantastiska kvinnor som samlas varannan torsdag för att handarbeta tillsammans, njuta av fika och diskutera livet. Medlemmarna i gruppen har varierande erfarenheter, några har varit med i många år medan andra är helt nya. När jag besöker dem, berättar kvinnorna att det bästa med handarbetscafét är den starka gemenskapen och den känsla av meningsfullhet som det ger dem.

Just nu är de engagerade i att packa babypaket som kommer att skickas via Human Bridge, en biståndsorganisation som stöder människor i nöd. I dessa paket inkluderar de omsorgsfullt handgjorda artiklar som babyvästar, sockor, mössor och vantar.

Efter att detta uppdrag är avklarat, riktar de sin uppmärksamhet mot Nacka församlings stora julbasar, där handarbetscafét säljer sina vackra kreationer. Förra årets basar var en framgång och genererade betydande medel, vilka användes för att köpa 11 kaminer till behövande i Ukraina.

Som tidigare nämnts, är handarbetscafét en plats där både erfarna hantverkare och nybörjare finns, och alla har möjlighet att lära av varandra. Det är en plats där meningsfullt arbete och glädje går hand i hand, och där gemenskapen är stark och hjärtlig.

Kom och var med på handarbetscaféet, här möts vi som tycker om gemenskap och att handarbeta!

Mer info: Teresa.Brunzell@svenskakyrkan.se

Alla är välkomna!

En kvinna med glasögon och färgglad blus håller upp en vit och blå stickning mot kameran.

Handarbetscafé i Forumkyrkan

Tisdagar 12.00-15.00, start 16/1.

Nacka kyrka och kapell

Nacka kyrka
Foto: Eddie Granlund

Nacka kyrka, kapell och församlingshem ligger i området Finntorp i Nacka. Här finns också församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Gamla Värmdövägen 14

Öppet i kyrkan:
tisdag – söndag 10.00-16.00
Kom in om du vill tända ett ljus eller bara vara i kyrkan en stund.

Öppet i församlingshemmet:
måndag–fredag 8.00-16.00, lördag–söndag 10.00-16.00

Åk kommunalt
www.sl.se Från Slussen: Buss 409-411, 413-414, 420 och 422. Hållplats Finntorp.