Gröna volontärer

Tisdagar 10.00-12.00 vid Nacka kyrka.

Är du intresserad av trädgårdsarbete och gemenskap? Bli volontär i Nacka kyrka och odla dina gröna drömmar!

Nacka församlings Gröna Volontärer är en grupp frivilliga som älskar att odla.

Nu i början av säsongen ses vi varannan vecka för att sedan träffas mer regelbundet under odlingssäsongen. Vi arbetar tillsammans i församlingens odlingar, där vi skördar grönsaker, kryddor, bär och blommor. Vi har också tillgång till församlingens växthus där vi alltid avslutar med en fikastund.

Vi behöver alltid bli fler och du behöver inte ha ”gröna fingrar” eller ha erfarenhet av odling för att vara med, det är viljan och glädjen som regerar hos oss! Alla volontärer bidrar med det man vill eller orkar, här finns inga krav.

Vi behöver också alltid volontärer som kan förbereda fika, visa upp trädgården, hjälpa besökare och välkomna in nya volontärer till odlingarna.

Välkommen till vår gröna gemenskap!

Mer information:
Teresa.Brunzell@svenskakyrkan.se,  08-546 06 118

Nacka kyrka och kapell

Nacka kyrka
Foto: Eddie Granlund

Nacka kyrka, kapell och församlingshem ligger i området Finntorp i Nacka. Här finns också församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Gamla Värmdövägen 14

Öppet i kyrkan:
tisdag – söndag 10.00-16.00
Kom in om du vill tända ett ljus eller bara vara i kyrkan en stund.

Öppet i församlingshemmet:
måndag–fredag 8.00-16.00, lördag–söndag 10.00-16.00

Åk kommunalt
www.sl.se Från Slussen: Buss 409-411, 413-414, 420 och 422. Hållplats Finntorp.