Församlingsresa

Följ med på församlingsresa med Munkedals församling som i år blir en båttur med M/S Byfjorden. Se Munkedals kustremsa, åk strömmarna och upplev de natursköna områdena kring Bornöarna och mycket annat. Tis 4 juni kl. 10.00 från södra hamnen Uddevalla.

Låt dig inspireras av ditt närområde. Följ med på en båttur med den kända båten M/S Byfjorden som tar oss hela vägen från Uddevalla och genom strömmarna till Vann spa och konferens där vi blir avsläppta för transport vidare till våra bilar i Uddevalla. Vi går på båten i Uddevalla och under båtturen får vi uppleva fina naturupplevelser, vid dåligt väder finns möjlighet att endast vistas inne.

Maten som serveras blir enkel. Efter fyra timmars båtresa beräknas vi vara framme vid Vann där vi får möjlighet att besöka restaurangen och själva köpa glass eller kaffe, bara promenera runt i den fina naturen eller sitta på bryggan och dingla med fötterna i vattnet. Det kan vara klokt att ta med egen fikakorg och gott om något att dricka om det blir en varm dag.

Uppge eventuell specialkost in din anmälan. Först till kvarn gäller på de 50 platserna.

400 kr
Båttur, enkel lunch bussresa tillbaka till Uddevalla ingår.

Tisdag 4 juni kl. 10.00-16.00, Södra hamnen Uddevalla
Anmäl dig här senast 29 maj 2024