Foto: Johannes Frandsen

Barn och tonår

Upptäck roliga och utvecklande aktiviteter för barn och tonåringar som främjar tro, vänskap och glädje.

Konfirmation

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Vad ska jag bli i framtiden? Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ett barn håller en vuxens hand med båda händerna.

Ljusgudstjänst för barn som sörjer

Vi firar gudstjänst där vi särskilt riktar oss till dig som är barn och sörjer någon du förlorat och saknar. En förälder, syskon, någon äldre, eller ett husdjur. Vi sjunger, ber, tänder ljus. Sön 3 nov kl. 15.00 2024, Foss kyrka

Luciatåg där en tärna med glitter i håret sjunger i mikrofonen.

Lilla Lucia

Bygdens eget lilla luciatåg – det fixar vi tillsammans! Välkommen du som går i klass 1 – 6 att vara med i församlingens lilla luciatåg. Vi övar för att lussa tillsammans i Svarteborg kyrka andra advent. Första träffen är tisdag 11 nov 2024 kl. 17.30-18.15, Kyrkans hus i Dingle.

Två flickor leker med dockorna i julkrubban.

Samling kring krubban

Vi firar in julen med samling kring krubban. En gudstjänst särskilt riktad till barn och deras familjer, men öppen för alla. Julafton 24 dec 2024 kl. 11.00, Foss kyrka

Tre skrattande flickor spritsar i ett kök.

Bibeläventyret

En röd tråd genom Bibeln. Skulle du vilja lära din klass berättelserna i Bibeln, samtidigt som de får en känsla för hur det hänger ihop? Bibeläventyret är uppbyggt med hjälp av en rad olika metoder, så som trolleri, rap, drama, rörelse samt att skriva i ett eget häfte. Boka en instruktör. Vi gör äventyret gör vi i ert klassrum tillsammans!

Miniorer

Vi lär oss bibelns spännande berättelser och pysslar tillsammans. Vi fikar, har samling där vi pratar om viktiga ting i livet, hör bibelns spännande berättelser samt pysslar och leker. Måndagar ojämna veckor med start 9 sep 2024, kl.13.00, Sörbygdens församlingslokal

Juniorer

Vi ses varannan vecka och lär oss om livet och bibelberättelser genom samtal, lekar och pyssel. Måndagar jämna veckor med start 16 september 2024 kl. 14.00, Sörbygdens församlingslokal.

En bebis med keps i barnvagn är på promenad i skogen.

Kyrkis

Här finns möjlighet för barnen att utforska, skapa och leka fritt under trygga och stimulerande förhållanden. Samtidigt är Kyrkis en plats för gemenskap och samtal, där vuxna har möjlighet att dela erfarenheter, utbyta tips och stödja varandra i föräldraskapet. Mån start 9 sep till 12 dec 2024 kl. 9.30-11.30, Sörbygdens församlingslokal.

Konfa sommargrupp

Under konfatiden pratar vi om livet, vad som är viktigt, vilka vi är, vad Gud har med allt att göra och vad den kristna tron handlar om. Vi upptäcker och lär oss tillsammans genom samtal, skapande, lek och vandringar. Vi träffas följande datum: 1 december kl. 11-15, förläger 24–25 januari, 29 mars kl. 11-15, 30 mars kl. 11-15. 16–19 juni kl. 11-15, läger 22–27 juni, 30 juni-4 juli kl. 11-15.