Lediga jobb, utbildningar, yrken och titlar för Svenska kyrkan

Den som arbetar i Svenska kyrkan har chansen att arbeta för något hen tror på. Vi är alltid öppna för att få kontakt med nya drivna människor som vill ingå i vårt arbetslag!

Vi har flera längre och kortare lediga tjänster på gång, hör av dig om du är intresserad av att jobba i Mora församling.
Ring vår kyrkoherde så får du höra mer.

Just nu söker vi

Collage dop vigsel begravning kaffe samtal kyrka

Präst

Vill du arbeta kreativt i en inkluderande församling? Har du ett driv och en önskan om att nå ut till människor och skapa fina möten? Då kan du vara precis den vi söker som präst i Mora församling!

Collage sinnesrobön, samtal, sorg kaffe, andas

Diakon

Är du Diakon och får energi av det mänskliga mötet och goda relationer? Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Mora församlings diakonala arbete! Vill du vara del av vår gemenskap i Mora är det rollen för dig.

Collage orgel körer noter kyrkorum orgelelev

Kantor

Vi söker dig som vill att sången och musiken ska ge gemenskap och glädje i församlingslivet. Du som vill tilltala och engagera alla möjliga åldrar och stilar. Här finns kyrkokörer, barnkörer och många fina mötesplatser.

Utbildningar, yrken och titlar som är särskilda för Svenska kyrkan

Några personer sitter runt ett bord med böcker och skrivblock.

Utbildning inom Svenska kyrkan

Funderar du på att utbilda dig för att arbeta i Svenska kyrkan? Eller vill du studera vid en folkhögskola med anknytning till Svenska kyrkan?

Skottkärra fylld med höstlöv framför vit kyrka.

Präst, diakon och andra yrken och titlar i kyrkan

Präst, prost, diakon, kyrkomusiker eller komminister. Läs om vilka uppgifter personerna med de olika titlarna i kyrkan har.