Nödinsamling till Ukraina!

Nödinsamling via pastoratets Swish-nummer 123 262 04 17 Märk överföringen med "Ukraina"

Kriget i Ukraina skakar omvärlden och många av oss vill hjälpa till men det kan vara svårt att veta hur. Lysekils pastorat samordnar en insamling till Act Svenska kyrkans hjälpinsatser i Ukraina.

Insamling till Act Svenska kyrkans hjälpinsats i Ukraina

Ingen av oss har oberört följt händelseutvecklingen i Ukraina. En hel värld är på helspänn och håller andan. Människor samlas till bön och många olika initiativ till stöd och solidaritet med Ukrainas folk ser vi. Det är viktigt att kunna hjälpa till rent konkret. I Lysekils pastorat startar vi en insamling som går till Act Svenska kyrkans hjälpinsats i Ukraina.

Arkens försäljning gick till stöd till Ukraina

Arkens dagskassor på torsdagen och lördagen, under vecka 9, gick oavkortat till hjälpinsatser i Ukraina.

Stödinsamling via pastoratets swishnummer
123 262 04 17

Extrainsamlingar och kollekter sker i vår verksamhet och våra gudstjänster. Vi samordnar denna stödinsamling via pastoratets swishnummer 123 262 04 17 märk överföringen med Ukraina. De signaler vi har fått är att i nuläget är det inte utrustning, kläder m.m. som är behovet utan pengar. I alla våra gudstjänster och bönesamlingar är Ukrainas folk och kriget i våra böner. Vi ber: ”Herre förbarma dig! Grip in och ge folken fred!”

Hans Wolfbrandt, Kyrkoherde