Foto: Emma Berkman/Luleå stift, Svenska kyrkan i Umeå

Biskop Åsa Nyström gäst i "Mitt i allt"

Fredag den 12 april släpptes ett nytt avsnitt av podcasten "Mitt i allt". Biskop Åsa Nyström är en av gästerna i avsnittet som handlar om hopp och mod.

Tillsammans med ungdomsledarna Alice Ward och Edvin Andersson gästar biskop Åsa Nyström podcasten Mitt i allt. Samtalet leds av Fredrik Lundberg, församlingspedagog i Umeå stadsförsamling, och utgår ifrån olika teman baserat i påskens budskap.

– Det är en pod om hopp och om mod som påsken kan inspirera till, förklarar biskop Åsa Nyström.

Bland annat funderar gruppen tillsammans över om det finns hopp i dag, hur man kan bidra till hopp när andra vill släcka det, och hur hopp och mod hänger ihop.

Mitt i allt finns där poddar finns, bland annat på Itunes och Libsyn.

Mitt i allt

• Podcasten produceras av ungdomsenheten i Umeå stadsförsamling.
  • Första avsnittet kom 2014.
  • I varje avsnitt möts en ung och en äldre person för att samtala kring ett tema.