Foto: Magnus Aronson /IKON

Seurakuntatoimintaa korona-aikana / Församlingsliv under koronapandemin

Päivä vain ja hetki kerrallansa, viisaasti, vastuullisesti ja luottaen. Tehdään kukin omalta kohdaltamme ja yhdessä se, minkä voimme koronaviruksen leviämisriskin pienentämiseksi ja pidetään samalla yhteyttä yllä.

Luulajan tuomiokirkkoseurakunnan toimintaa sopeutetaan koko ajan vallitsevan virustilanteen mukaan.

Suuri osa toiminnasta on juuri nyt koronapaussilla. Suomenkielisiä jumalanpalveluksia vietämme juuri nyt vain digitaalisesti, facebookin kautta. Lämpimästi tervetuloa mukaan!

Hautajaisiin saa tällä hetkellä osallistua 20 henkilöä ja kasteeseen ja avioliittoon vihkimiseen 8 henkilöä.  Hautajaisten kohdalla voimme yhdessä järjestää niin, että toimitus suoralähetetään tai videokuvataan ja välitetään niille, jotka eivät voi olla fyysisesti paikan päällä. Myös kasteen voi halutessaan filmata/striimata.

Päivitämme suomenkielisellä kotisivullamme toimintainfoa ja tiedotamme mahdollisista muutoksista.

Jos koet huolta ja yksinäisyyttä koronatilanteen keskellä, niin kirkon työntekijät kuuntelevat ja tukevat sinua. Voit soittaa Luulajan tuomiokirkkoseurakunnan päivystynumeroon 0920-264858. Päivystys on auki joka arkipäivä klo 08.30-16. Jos vastaava päivystäjä on ruotsinkielinen, mutta toivot keskustelua suomeksi, niin jätä nimesi ja puhelinnumerosi; suomenkielinen päivystäjä ottaa yhteyttä sinuun pikimmiten.

Voit soittaa myös Ruotsin kirkon suomenkieliseen Palvelevaan puhelimeen 020-262500. Se on auki joka ilta klo 21-24. Voit puhua luottamuksellisesti ja jos toivot, niin päivystäjä rukoilee puolestasi.