Foto: Magnus Aronson

Kyrkstadskonfirmation 2022-2023

Läger- och kyrkstadsliv med aktiviteter som måla, sjunga, spela instrument med mera.

För dig som tillsammans med andra vill prova på lägerliv på Munkvikens lägergård och upptäcka kyrkstaden i Gammelstad. Vi har goda samtal om allt mellan himmel och jord och du får chansen att prova på olika kreativa aktiviteter, som till exempel; måla, sjunga, spela instrument och mycket mer. Vid behov kan viss utrustning som till exempel kläder, skor eller musikinstrument lånas ut.

Sista anmälningsdag: 30 september 2022. Anmäl dig här.

Startdatum: Onsdagen den 9 november 2022 kl. 18.30 i Nederluleå kyrka.
Direkt efter samlingen i kyrkan, cirka kl. 19, träffas vi i Petrigården.

Träffar: Vi träffas ungefär en gång i månaden under januari-maj 2023, lite olika veckodagar. Datum för dessa träffar får du veta på den första träffen i november 2022.

Läger: Munkvikenläger i början av sportlovet 3 till 6 mars 2023, på Munkvikens lägergård som ligger mellan Skellefteå och Umeå.

Kyrkstadsveckan på Petrigården, Församlingsvägen 12 i Gammelstad. Lägret pågår 14 – 22 juni 2023 och avslutas med konfirmation på midsommarafton 23 juni i Nederluleå kyrka. Under Kyrkstadsveckan kan man bo i egen eller lånad kyrkstuga alternativt hemma.

Konfirmationsdatum: Midsommarafton 23 juni 2023 kl. 10.00 eller 12.00 i Nederluleå kyrka.

Kostnad: Ingen kostnad.

Antal platser: Ingen begränsning.

Kontaktperson: Marina Lundberg, 0920-27 70 65, marina.lundberg@svenskakyrkan.se