Foto: Alex & Martin IKON

Keskusteluapua - Samtalsstöd på finska

Ihmissuhdevaikeudet, suru, sairaus, rahahuolet, työttömyys, riippuvuus. Älä jää yksin huoltesi kanssa. Seurakunnan keskustelutuki on maksutonta ja kaikkia varten.

Keskuteluapua lähellä

Kun haluat keskustella elämäntilanteestasi, voit ottaa yhteyttä oman seurakuntasi diakoniin tai pappiin (Katso suomenkielisten työntekijöiden yhteystiedot alta). Sekä papeilla että diakoneilla on vaitiolovelvollisuus ja voit puhua heidän kanssaan aivan kaikesta.

Luulajan tuomiokirkkoseurakunnalla on myös palvelunumero, joka on auki päivittäin maanantaista perjantaihin klo 08.30-15. Jos kannat huolta tai tarvitset apua, niin voit soittaa numeroon 0920-264858. Jos vastaava päivystäjä ei osaa suomea, niin jätä hänelle nimesi ja puhelinnumerosi, niin suomenkielinen päivystäjä ottaa yhteyttä sinuun pikimmiten.

Voit myös soittaa Ruotsin kirkon Palvelevaan puhelimeen 020-262500. Palveleva puhelin on koko maan kattava tukipuhelin, joka on auki vuoden jokaisena iltana klo 21-23. Palvelevassa puhelimessa suomenkielinen päivystäjä kuuntelee sinua ja jos haluat hän myös rukoilee puolestasi.

Palvelevassa puhelimessa on nyt myös keskusteluchatti, jossa voit käydä keskustelua kirjoittaen suomenkielisen chattipäivystäjän kanssa. Chattiin löydät täältä:

Päivystävä pappi ruotsiksi

Ruotsin kirkolla on myös ruotsinkielinen puhelinpäivystys Jourhavande präst. Päivystys on auki joka yö klo 21-06. Päivystävään pappiin saat yhteyden soittamalla 112 ja pyytämällä heitä yhdistämään puhelun päivystävälle papille ”Jourhavande präst”.  Jourhavande präst palvelee myös chatin ja sähköpostin kautta.