Foto: Magnus Aronson /IKON

Vad är konfirmation?

Här kan du läsa mer om vad konfirmation i Svenska kyrkan innebär

Konfirmationen handlar om kristen tro. Och om att kristen tro handlar om livet och allt som livet rymmer: relationer, kärlek, tro, orättvisor, sorg, saknad och glädje bland mycket annat.

Under konfirmationstiden får du testa vad kristen tro är och hur det hänger ihop med ditt liv. Många blir förvånade; Oj, är det så här att ha en tro?
Du får även en möjlighet att bli bekant med kyrkan, vad det är att fira gudstjänst, vara med om andakter – och vad det har med ditt liv att göra!

Om du väljer att konfirmera dig hoppas vi att du efteråt ska känna att du fått fundera på frågor som du tycker är viktiga tillsammans med andra, att du fått många nya kompisar och haft en jätterolig tid - och att du lärt dig mer om Gud, Jesus, livet och världen.

Vilka alternativ finns det?

Här kan du läsa mer om de olika konfirmationsgruppern