Körverksamhet

I Ljusnans pastorat har vi en blomstrande körverksamhet. Här kan läsa om körerna och hur du gör om du vill vara med och sjunga.

Våra körer per församling:

Färila sångkör

Under ledning av Ann-Christin Svedman.
Blandad kyrkokör i olika åldrar som hade 110-årsjubileum 2022. Vi har en blandad repertoar och älskar att sjunga. Vi övar på Klockaregården, torsdagar kl. 19-21.

Nya medlemmar är varmt välkomna. Är du intresserad att sjunga med oss? Kontakta Ann-Christin: 072-705 75 94.

Klockarekörerna

Barn- och ungdomskörer under ledning av Ann-Christin Svedman och EllaMaria Berglund-Jonsson. Vi håller till i Klockaregården.
Klockarekören 1 (från åk 4 och uppåt) övar på tisdagar kl. 14-ca. 15:15.
Klockarekören 2 (förskoleklass till åk 3) övar på onsdagar kl. 14-14:50.

Välkommen!

Kontakt:
Ann-Christin: 072-705 75 94
EllaMaria: 072-705 75 91

Järvsö kyrkokör

Under ledning av Arvid Svenungsson.
Fyrstämmig, blandad kör med en drygt 135-årig historia och idag ett trettiotal medlemmar från ca 20 år upp till mogen ålder. Kören övar varje onsdag kl. 19.00-21.15 i S:t Persgården. Ungefär en gång i månaden medverkar kören i gudstjänster/musikgudstjänster/konserter, ibland i ensembleform.

Järvsö kyrkas vokalensemble

Under ledning av Arvid Svenungsson.

Vivacekören

Barnkör under ledning av Sara af Klintberg (073-183 21 61) och Arvid Svenungsson.
Åldersgrupp: 6 år och uppåt.
Övar i S:t Persgården på onsdagar:
- 6-8 år kl. 17.30-18.20
- 9 år och uppåt kl. 18.00-18.50
Grupperna har en gemensam stund i mitten då de sjunger tillsammans.

Ljusdals kyrkokör. Foto: Anders Forselius.

Ljusdals kyrkokör

Under ledning av Lo Bringeland.
Fyrstämmig, blandad kör med folk i olika åldrar och med en blandad repertoar. Vi övar på tisdagar kl. 19-21 i Ljusdals församlingsgård. Är du intresserad av att prova på att sjunga tillsammans med oss? Kontakta Lo: lo.bringeland@svenskakyrkan.se

MiR-kören

Under ledning av Johannes Parbring.
Vi i sånggruppen MiR (Mästersångare i Ramsjö) är ett antal damer och herrar som sjunger tillsammans för att vi tycker att det är roligt och vi har inga krav på några förkunskaper. Vi samlas på måndagar jämna veckor kl. 15.00-16.30 i Ramsjö församlingshem. Välkommen att sjunga tillsammans med oss!

Gospel- och soulkören Solid Ground

Under ledning av Lo Bringeland.

2022 sattes en kör om 40 personer samman som en del av ett gospelprojekt. Efter medverkan vid en gospelkonsert med Gladys del Pilar i Ljusdals kyrka startades därefter en ”ny” kör med avstamp ur denna projektkör. Den nya kören har tydlig inriktning mot både gospel och soul.

Varje vår sätter Solid Ground upp en stor konsert med känd solist, proffessionella musiker och ljud. Utöver denna stora konsert görs andra konserter i Ljusdals kyrka och på andra orter samt att kören medverkar i gudstjänstlivet.

Just nu har Solid Ground antagningsstopp.

Kören Solid Ground. Foto: Lo Bringeland.

Loos-Hamra kyrkokör

Under ledning av Peter Subäck.
Övar på torsdagar kl. 19-21 i Los församlingsgård.

Vill du vara med? Kontakta Peter: 070-656 07 29.

Linblomman

Barnkör under ledning av Peter Subäck och Helena Ennerstam.
Åldersgrupp: förskoleklass-årskurs 6.
Övar på onsdagar kl. 15-16.30 i Los församlingsgård.

Vill du vara med? Kontakta Peter: 070-656 07 29.