Kursadministration och avbokningsregler

Här finner du information om anmälan och avbokning, samt hur vi hanterar personuppgifter.

Frågor om kurser och mötesplatser

Har du frågor om ett specifikt arrangemang, kontakta ansvarig handläggare. Kontaktperson finns på den särskilda sida som varje arrangemang har och som hittas via kurskalendariet. 

Har du frågor som rör din anmälan eller vill ändra något, kontakta kurs.linkopingsstift@svenskakyrkan.se

Anmälan

Du anmäler dig oftast själv genom att fylla i digitalt formulär. Länk finns för varje arrangemang. Anmälan sker ibland på annat sätt, men då står det instruktioner om det.

Avbokning

Du kan avboka din plats på två sätt:
Du kan maila kursadministrationen eller kontakta ansvarig handläggare för arrangemanget. Kontaktuppgifter finns på kurssidan.

När du avbokar kommer du få en bekräftelse inom ett par dagar. Om du behöver avboka väldigt tätt inpå arrangemanget (2-3 dagar innan) måste du kontakta kursansvarig då det inte är säkert att kursadministrationen hinner se ditt meddelande. 

Avbokningsregler

  • Avbokning fram till 28 dagar innan kursstart: ingen fakturering
  • Avbokning 28-14 dagar innan kursstart: 75% av kursavgiften faktureras​
  • Avbokning mindre än 14 dagar innan kursstart: 100% av kursavgiften faktureras
  • Avbokning mindre än 14 dagar innan kursstart på kostnadsfritt arrangemang: 400 kr faktureras

Avbokning till kursadministrationen görs på kurs.linkopingsstift@svenskakyrkan.se

Personuppgifter

Läs om hur vi hanterar personuppgifter i samband med kurser