Foto: Daniel Lönnbäck

Arbeta i Svenska kyrkan

När du arbetar med oss är du en del av en stor helhet. Du har ungefär 22 000 kolleger, från Karesuando i norr till Källstorp i söder, och på många ställen i hela världen. Välkommen till en inspirerande och utvecklande arbetsplats!

Vi söker pressekreterare/kommunikatör

Biskop Marika och Linköpings stiftsorganisation söker en pressekreterare/kommunikatör. Du behöver ha kunskap i viktiga samhällsfrågor, ha ett öra öppet för vad som händer i omvärlden och fingertoppskänsla för att formulera budskap i olika kanaler.

Från lärandefestivalen i Karlstad 2020.

Utbildning för arbete i Svenska kyrkan

Vi behöver medarbetare med olika utbildning och bakgrund; människor som är intresserade av människor, av tro och av livet; människor som vill bygga framtidens kyrka!

Trainee i Linköpings stift

Är du mellan 18 och 25 år samt är nyfiken på att arbeta i Svenska kyrkan? Då kan du arbeta som trainee i en församling.

Några unga kvinnor sitter och fikar utomhus.

Du behövs

Svenska kyrkan behöver dig, precis som du är. Du behövs när församlingen möts till gudstjänst och gemenskap. Du kan hjälpa till som volontär i din församling eller åka på utbyte i ett annat land. Du kan också ge en gåva. Och du – välkommen som medlem i Svenska kyrkan om du inte redan är det.

Ett par händer spelar på en kyrkorgel.

Vikarietorg för kyrkomusiker

Vikarietorget är till för församlingar i Linköping stift. Stiftet utgår från att alla vikarier har erforderliga färdigheter för de uppgifter de tar på sig.