Nattvard barn
Foto: Magnus Aronsson /IKON

Kyrkvärd & besöksvärd i kyrkan

Vill du hjälpa till i kyrkan?

Vill du vara med som kyrkvärd?

En kyrkvärd är en ideell medarbetare som har olika uppdrag i tjänsten. Uppgifterna kan till exempel vara att hälsa välkommen, att dela ut psalmböcker till de som kommer till gudstjänsten, läsa en bibeltext, ta upp kollekt, be kyrkans förbön eller dela ut nattvard.

Om du är intresserad av att hjälpa oss i dessa uppgifter kan du ta kontakt med vår kyrkoherde eller ringa pastoratsexpeditionen.

Vill du vara besöksvärd och bidra till en varm och välkomnande kyrka?

Med din hjälp kan vi ha vår kyrka öppen varje dag och dessutom skapa en varm och välkomnande atmosfär för våra besökare.

Uppgifterna är enkla och inga förkunskaper behövs! Du hälsar församlingsbor, turister och andra besökare välkommen. Hjälper dem med lättare frågor eller visar dem till rätt person.

Du får en kort introduktion och tjänstgör bra i en mån du själv känner att du önskar och kan.

För mer information kontakta diakon Maria Einarsson
telefon: 044-780 64 09