Foto: Linds Mickelsson /Ikon

Julfonden

Nu kan du söka ur Kristianstads pastorat julfond. Läs här för mer information.

Under perioden 2023-10-15 till 2023-11-16 kan du söka medel ur Kristianstad pastorats julfond om du uppfyller något av följande kriterier.

• är folkbokförd i Heliga trefaldighets församling, är 65 år eller äldre samt är boende på ett äldreboende eller har hemtjänst.
  • är folkbokförd i Heliga trefaldighets församling eller Norra Åsums församling och är ekonomiskt behövande.

Med ekonomiskt behövande menar vi att din totala inkomst under året (arbetsinkomst, pension eller dylikt) inte får överstiga 4 prisbasbelopp (dvs. 214 000 kr för 2023). Hänsyn tas till ett hushålls sammanlagda inkomster samt antal personer som ingår i hushållet.

Du kan till exempel söka medel för julmat och/eller julklappar.

Ansökningsblankett och information kring vilka dokument som vi önskar att ni bifogar ansökan finns att ladda ner här.

Har du frågor eller behöver hjälp att ansöka. Ring eller besök oss under vår expeditionstid:
Tisdagar 10-12
Onsdagar 13-15
Fredagar 13-15

Vi finns på Hertig Carls gata 3 och nås på telefonnummer 072-211 16 78.
Du kan även skicka ett meddelande till kristianstad.diakonin@svenskakyrkan.se

/Martin Dahlin och Maria Einarsson