Några människor går genom en park.

Pilgrimsvandra i Höga Kusten i sommar

Att vara på väg, en pilgrim, som genom vandringen vill söka ro med sitt inre. Att följa längs gamla stigar, stilla lyssna och låta skog och vatten sjunga för dig och förnimma heligheten. Under en pilgrimsvandring kan vi finna en vila och ett andrum att bära med vidare ut i livet.

Fällsviks kapell till Barsta
Lördag 13 maj 2023

Pilgrimsledare; Louise Parkman, Berit Rantzow och Margaretha Nordström.

Mer information:
Pilgrimsvandring 13/5 - Infoblad
Pilgrimsvandring 13/5 - Folder

Anmäl deltagande senast tisdag 25 april

Hornöberget med meditationsstigen till Häggvik
Fredag 30 juni - söndag 2 juli 2023

Pilgrimsledare; Margaretha Nordström och Eileen Hedström.

Mer information:
Pilgrimsvandring 30/6-2/7 - Infoblad
Pilgrimsvandring 30/6-2/7 - Folder

Anmäl deltagande senast torsdag 1 juni

Kyrkstigen Ullånger
Lördag 26 augusti 2023

Välkommen med på pilgrimsvandring längs Kyrkstigen i Ullånger. Vi samlas den 26/8 klockan 10:00 vid Församlingshemmet i Ullånger för gemensam avfärd mot Lillåkersjön där vandringen startar.

Som deltagare planerar du för och har med dig egen matsäck, beräkna både fika och lunch samt tillräckligt med vätska. Vi vandrar en sträcka på cirka 10 km med reservation för att det kan bli inställt vid riktigt dåligt väder.
Under vandringen gör vi stop för korta reflektioner, vi firar även mässa och vissa sträckor går vi i tystnad.

Ingen anmälan behövs men hör gärna av dig vid frågor, särskilt vid ostadigt väder och håll koll på pastoratets hemsida och sociala medier.

Pilgrimsledare; Mats Hallin 0612-855 58 och Akar Holmgren 0612-855 08.

September 2023

Aviserad vandring i september kommer inte att bli. Välkommen istället med på nya vandringar 2024!

Pilgrimens sju nyckelord

• Frihet
  • Enkelhet
  • Tystnad
  • Bekymmerslöshet
  • Långsamhet
  • Andlighet
  • Delande

Pilgrimens sju nyckelord har formulerats av prästen Hans-Erik Lindström och bygger på traditionen från århundraden av pilgrimsvandringar.

Pilgrimsvandringar arrangeras i samverkan med Sensus

Samverkan med studieförbundet Sensus

Våra musik- & kulturarrangemang och verksamheter med studiecirkel-karaktär, görs i samverkan med Sensus. Ett studieförbund som jobbar med relationer, livsfrågor, rättighetsfrågor och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med sina medlemsorganisationer och samverkansparter skapar de mötesplatser för kultur och bildning i hela landet.