Besök en konsert i sommar

Koppla av till ljuva toner hela sommaren runtom i våra församlingar. Här presenterar vi våra musikkvällar för sommaren 2022. Fri entré (undantaget Nordingrå k:a). Välkommen!

Gudmundrå kyrka kl. 18:00

19/6 - ”Kända & okända melodier”, orgelkonsert med Masako Karlsson och Anna  Larsson.

3/7 - Johanna Tärnroth och Ellen Alveteg,     spelar cello och altfiol.

17/7 - Noratrion, sjunger och spelar.

7/8 - Helge Kjekshus, konsertpianist från Norge spelar.

21/8 - Lena Stompers, tradjazz med bygdens egna glada musiker.

Nordingrå kyrka kl. 19:00

(Entré: 150 kr, barn & ungdom gratis.)

3/7 - ”Schlager, musikal & wienerlieder - musik från en svunnen tid”. Åsa Jönsson, sång och Matti Busch, piano.

7/7 - ”Musik till ljuset och sommaren!” Från visa till barock, med Jeanette Köhn sång, Lennart Simonsson piano och Jonas Knutsson saxofon.

10/7 - ”Jubel i sommartid”, musik av bl.a. Alfvén, Bizet och Grieg samt några kvinnliga kompositörer, med Rollin Phones saxofonkvartett.

17/7 - ”Folksånger i sommartid”, Ulrika Bodén sång, dulcimer, autoharp, härjedalspipa och Daniel Ek harpgitarr, tenorgitarr.

24/7 - ”Nyfiket & ömt - tankar och sånger om varsamhet” - Sara Öhlén och Pelle Nordlander.

31/7 - Pianomusik - Helge Kjekshus, konsertpianist från Norge spelar.

7/8 - Klas Norberg med blandat program.

Ytterlännäs Gamla kyrka kl. 18:00

9/7 - Anders Edström medverkar i musik vid helgsmål.

16/7 - Emma Ekebjörk medverkar i musik vid helgsmål.

Ullångers kyrka kl. 19:00

21/7 - Marianne & Magnus Skoglund, med flöjt piano och sång.

Vibyggerå Gamla kyrka kl. 18:00

23/7 - Musik från forna tider, Magnus Skoglund spelar på orgeln från 1700-talet.

Dals kyrka kl. 18:00

24/7 - Pianokonsert med Göran Rullander, som berättar och framför verk av bl.a Bach, Beethoven, Chopin och Debussy.

Torsåkers kyrka kl. 19:30

30/7 - Prästmoson tillika organist Ulf Norberg håller konsert tillsammans med lysande sopranen Maria Ribeiro. Efter konserten finns det möjlighet att köpa fika/vickning i kyrkbacken om vädret tillåter, annars i församlingshemmet. Arrangeras tillsammans med Hola Folkhögskola (Region Västernorrland) och Torsåkers hembygdsförening.

Markoms kapell kl. 18:00

20/8 - Helgmålsbön under ledning av Sotto Voce. Efteråt - äntligen dags för tårtfest igen!

Musik i gudstjänster

Sommaren bjuder även extra musikmedverkan i våra gudstjänster ute i det fria och inne i de svala kyrkorummen. Se sidan med gudstjänstkalender där du finner aktuell information.

Vårens gudstjänster

Välkommen till gudstjänst! Här finns kalender för gudstjänster och info om tema & texter för kommande söndag eller kyrklig högtidsdag.

Samverkan med studieförbundet Sensus

Våra musik- & kulturarrangemang och verksamheter med studiecirkel-karaktär, görs i samverkan med Sensus. Ett studieförbund som jobbar med relationer, livsfrågor, rättighetsfrågor och hållbarhetsfrågor. Tillsammans med sina medlemsorganisationer och samverkansparter skapar de mötesplatser för kultur och bildning i hela landet.