Konsert med ABBAs Mamma Mia-hits 2019

Bjärtråkören

I över 90 år har Bjärtråkören spridit sång och glädje omkring sig. Kören, som från början hette Bjärtrå Fredsförenings Sångkör, blev år 1959 mer av en kyrkokör och är idag en fristående & entusiastisk kör med en bred repertoar.

Under en körövning med Bjärtråkören är det aldrig tråkigt och stämningen är alltid på topp. Här skämtas det friskt och entusiasm lyser lång väg om körens medlemmar. Bjärtråkören tror på att hemligheten bakom en lycklig kör går via lyckliga och delaktiga körsångare.

Bjärtråkören bildades år 1930 och består idag utav ca 30 glada amatörer. De senaste åren har kören förts in på en ny och spännande väg. Repertoaren har breddats, förutom den traditionella körrepertoaren sjungs även låtar inom populärmusik, klassisk musik och musikalmusik.

Bjärtråkören är kören som vill lyfta det gamla och traditionella genom att ta ut svängarna. Målet är att det ska gunga i kyrkbänkarna och att det ska vara minst lika roligt att sjunga som att vara publik.

Till Bjärtråkören är alla välkomna! Kan du sjunga ”något så när” så får du så klart lättare att komma i gång i början. De första övningarna kan vara lite förvirrande men när du väl har kommit in körens sångteknik så kommer du förstå varför alla tycker det är så roligt att sjunga i kör. Att sjunga i kör är en upplevelse som hela tiden utvecklar både din röst och din sångförmåga.

Bjärtråkören är ett slående exempel på att en bra körledare i kombination med glada och hängivna amatörsångare kan åstadkomma riktigt härlig musik.

Kontakta även gärna Birgit Nilsson ang. frågor rörande Bjärtråkören.
tfn: 076-810 78 07, e-post: birgit0611@gmail.com

Julkonsert 2016, i Ytterlännäs kyrka. I samarbete med Ytterlännäs Kyrkokör.
Julkonsert 2015
Bjärtråkören 85 år