Alpha

Grundkurs som introducerar kristen tro för alla intresserade. Det spelar ingen roll hur din världsbild, tro eller förkunskap ser ut - välkommen till ett samtal om vad som är viktigt på riktigt!

Vi lever i skakiga tider. Finns det något som håller? Finns det något som står pall också inför pandemier, klimatförändring och globala hot? Var finns hoppet?

Alpha är en 10-veckorskurs som är öppen för alla som är intresserade av att upptäcka vad kristen tro egentligen handlar om. Här förbereds plats för dig och andra att komma och koppla av, äta, dela tankar och utforska meningen med livet, tillsammans.

Alphakursen håller sig till centrum av Den stora berättelsen, berättelsen om Gud och hans skapelse. Här får du god mat, god gemenskap och goda samtal. Kom med dina teorier, din tro eller icke-tro, din nyfikenhet och din vetgirighet. Varje vecka presenteras ett centralt tema av den kristna tron och varje vecka samlas den lilla gruppen och delar tankar med varandra. Förutsättningslöst.

Läs mer om Alpha och kursens koncept på deras hemsida.

Våren 2024, kursstart framflyttad

Prova-på-gång 16 januari 2024, kursstart 23 januari 2024.
Gudmundrå församlingsgård, Jättestagatan 13, Kramfors.

Kostnad 300 kr, inkl. måltider och kursmaterial.

Frågor & anmälan: David Tosteberg, 0612-855 24, david.tosteberg@svenskakyrkan.se

Prova-på-gång

Introträffen är en kväll där du får chans att doppa tårna och prova på konceptet med Alpha, innan du bestämmer dig om du vill gå hela 10-veckorskursen.

Informationsfolder

Alpha hösten 2023 - infofolder