Retreat hos Birgittasystrarna i Maribo

25 - 27 augusti 2023

”Gå i kloster!” Retreat och Stilla dagar i Birgittaklostret i Maribo.

Retreat betyder att "dra sig tillbaka". Varje år erbjuder församlingen några stilla dagar hos Birgittasystrarna i deras vackra kloster i Maribo.

Följ med oss till Birgittasystrarnas kloster och gästhem i Maribo, vackert beläget nära sjö och natur. Ge dig själv tid för återhämtning och vila, goda måltider och avkopplande promenader.

Vi deltar i klostrets andakter och firar egen mässa och det är möjligt för bön och stillhet i klostrets vackra kapell. Vi delar stunder både av tystnad och tillfällen till samtal om tro och liv. Alla är välkomna.

Hjärtligt välkomna till en inspirerande weekend i vacker miljö.

Datum: 25 - 27 augusti 2023

Pris:  1.700 dkk  (ingår enkelrum och helpension).
          Vi delar på transportkostnaderna.

Reseplan:  Avfärd fredagen  kl. 15.00 från Gustafskyrkan, Folke Bernadottes Allé 4. Hemkomst söndag  ca kl. 18.00. Vi reser med egna bilar eller tåg på egen hand. Meddela om du kan köra eller behöver plats i bilen.

Medföljande retreatledare. Thomas Stoor

Info och anmälan: per mail till kopenhamn@svenskakyrkan.se eller  33 15 54 58