Gudstjänst, grupper, gemenskap

Välkommen till gudstjänst, verksamhet, grupper och arrangemang för alla åldrar i Knivsta pastorat!

Vuxna

Svenska kyrkan i Knivsta pastorat är en mötesplats genom livet. Få hjälp, engagera dig eller delta i en aktivitet. Du är välkommen oavsett vem du är eller hur gammal du är.

Barn & familj

Barnen har en särskild plats i kyrkans liv. Här finns grupper för de allra minsta och de lite större, öppen förskola, barnkör och Sarlig röra - välkommen till barnverksamheten i Knivsta pastorat!

Ungdomsgrupp på torsdagar

Efter kvällsmässan på torsdagar träffas ungdomarna i S:ta Birgittakyrkans samlingssal för att äta varm korv och umgås.

Katekumenatet – en vuxen väg till tro

Söker du din tro? Längtar du efter att få utforska din egen tro och kyrkans tro tillsammans med andra? Då kanske Katekumenatet är något för dig.

Kristen djupmeditation

Meditation kan hjälpa oss att stanna upp, hinna ifatt, och lättare kunna vara närvarande och bättre hantera de situationer vi är i.

Bibelsamtal i Fridhem

Vi träffas tisdagar jämna veckor i Fridhem, Lagga, läser Bibeln tillsammans och samtalar.

Sopplunch i Karlshällstugan

I vår serveras sopplunch i Karlhällstugan vid fyra tillfällen. Varmt välkommen till soppa och samvaro i Husby-Långhundras idyll.

Sång och musik i Knivsta pastorat

Musik är en viktig del av församlingarnas liv. Knivsta är ett sjungande pastorat, med barn- och pyttekör, lovsångs- och gospelkör, tonårskör, och kyrkokörer. Var med du också!

Fira gudstjänst

I Knivsta pastorat firar vi gudstjänst varje söndag i de flesta av våra kyrkor. Välkommen att delta!