Gravskötsel och service

Som anhörig kan du välja att sköta gravplatsen själv eller mot betalning överlåta skötseln till kyrkogårdsförvaltningen. Nedanför kan du ladda ner vår prislista över gravskötsel och plantering.

Skötsel och vård av graven ingår inte i begravningsavgiften.
Du som är gravrättsinnehavare* ansvarar själv att sköta om din gravrätt. Det innebär att du håller gravplatsen i vårdat skick. Om du inte har möjlighet att ta hand om skötseln kan du istället beställa skötseln av kyrkogårdsförvaltningen.

Ladda ner prislistan för GRAVSKÖTSEL 2024

Beställ enkelt via kyrkogårdsexpeditionen.
Tel 0150-772 00 - anknytning 2.

*Gravrättsinnehavare är den som är antecknad som innehavare i kyrkogårdsförvaltningens gravregister och är den som avgör vem som får begravas i samma grav, t ex i en familjegrav. Läs mer om gravrättsinnehavare här.

Årets tidpunkter för gravskötsel

v. 11 - vinterdekorationer börjas plocka bort
v. 13 - påskliljor planteras (ingår i paketerbjudandet)
v. 18 - vårens penséer planteras ut (vi börjar plantera ut v.16 och fram till valborg)