Om verksamheten

Här följer en beskrivning av de olika verksamheter och grupper som är igång i katedralen.

tavlor

Öppen förskola i Barnens Katedral

Välkomna till Öppen förskola i Barnens Katedrals. För barn 0-6 år i sällskap av vuxen. Måndagar 9.30-12.00 och 12.30-15.00 samt Fredagar 9.30- 12.00. Start: fredag 19/1

After school

Välkommen du som går i årskurs-4-6 till After school, torsdagar 15.30-17.30. Här kan du hänga med dina kompisar, spela spel, fika, göra dina läxor och en hel del annat. Drop-in: Du behöver inte anmäla dig, det är bara att komma den tid som passar dig. Start: 1/2

Rytmik i Barnens Katedral

Rytmikgrupp för barn mellan 0 och 10 månader. Torsdag förmiddagar. Föranmälan via mejl. Start: 15/2. Vårens grupper är nu fullbokade, men det går bra att skriva upp sig på kölistan.

Kurs i spädbarnsmassage

Välkommen till en kurs i spädbarnsmassage i Barnens Katedral -  Kroppkärrskyrkan. Onsdagar 10.15-11.45. Ditt barn kan vara mellan 1 månad - 7 månader vid första kurstillfället. Vi ses vid 6 tillfällen. Anmälan. Nya deltagare har företräde. Start: 13/3

Änglar

Gudstjänst med Små och Stora i Barnens katedral

Välkommen till gudstjänst med vuxna och barn tillsammans. Det brukar vara mycket sång och musik, ibland drama eller besök. Gudstjänsten är lite kortare än vanligt men dubbelt så innehållsrik. Håll utkik på hemsidan för aktuell information.

Barnkören KROKAJO

En kör för barn från 7 år. Onsdagar 15.30-16.20. Nyanmälan via mejl. Start: 17/1 Välkommen!

"KROPPKÖR" - Barnens Katedral/Kroppkärrskyrkans vuxenkör

Torsdagar 19.00-21.00 Från 20 år och uppåt. Nyanmälan via mejl. Start: 25/1

Musiklek med kvällsmat - varje onsdag i mars

Kvällen inleds med musiklek. Vi sjunger, dansar och ramsar. Passar barn ca 2-6 år tillsammans med en vuxen. Efter musikleken äter vi kvällsmat. Onsdagar 17.00-18.30. 6/3, 13/3, 20/3 samt 27/3. Söndag 17/3 firar vi en Små & Stora-gudstjänst med musiklek. Ingen förbokning, det är bara att komma. Välkommen!

kaffekopp

Tisdagsträffen, Barnens katedral

Varannan tisdag 15.00-17.00 jämna veckor bjuder Kroppkärrs församlingskrets in till Tisdagsträffen. Programmet varierar, det kan vara ett spännande föredrag, ett musikprogram eller ett studiebesök. Tisdagsträffarna är öppna för alla. Välkomna! Start: 23/1

Kulturcafé

Välkomna att besöka Barnens Katedrals Kulturcafé. Vi träffas 13.00 på onsdagar ojämna veckor, börjar med dagens programpunkt och fikar sedan tillsammans. Varierat program. Start: 31/1

Välkomna på sopplunch!

Onsdagar 12.00. Soppa, bröd, smör, ost, kaffe och kaka. Start: 31/1. Uppehåll under sportlovet, påsklovet samt helgdagar. Varmt välkomna!

Lunchmusik

Välkomna på lunchmusik i Katedralen, onsdagar jämna veckor. Musikprogrammet startar 12.00 och efteråt serveras det sopplunch i cafét. Start: 7/2

Om Barnens Katedral

eller Kroppkärrskyrkan ligger på Norra Kroppkärr. Den nyligen tillbyggda kyrkan är ljus och mysig. Här sker många dop.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.