Foto: Magnus Aronson /Ikon

Körer och Musik i Västerstrandskyrkan

Musik kan framkalla alla möjliga typer av känslor. Den som sjunger i kör mår bättre, blir avslappnad och piggare! Man får också en gemenskap och nya vänner.

Kom och sjung i kör!

Man blir glad, det gör gott för både kroppen och själ och man får nya vänner.
I Västerstrandskyrkan finns det körer för från 7 år och uppåt.
Information om de olika körerna samt kontaktinformation till körledarna finns under varje separat kör här under.

Välkomna att sjunga i Väster!

Ungdomskören, Västerstrandskyrkan

En kör för dig som är 13 år och äldre. Kören träffas och tränar på onsdagar kl. 17.00-18.15. Anmäl dig med sms eller mail, info finns här under. Kom och testa och va med! Start 24/1

Musicanterna

En kör för dig som går i åk 4-6. Västerstrandskyrkan onsdagar kl. 16.15-16.55. Mer info hittar ni här under. Häng på och sjung! Vi har superkul! Start 24/1

Sångfåglarna

En kör för dig som går i åk 1-3. Västerstrandskyrkan onsdagar kl. 15.30-16.10. Mer info hittar ni här under. Kom och sjung och var med! Vi har superkul! Start 24/1.

Vuxenkör i Västerstrandskyrkan!

Kören övar onsdagar 18.30-20.00. Gemenskap är en av grundstenarna i en kör, vi satsar på att skapa en trevlig och glädjefull atmosfär i kören.

Västanvinden, Västerstrandskyrkan

Västerstrandskyrkan tisdagar kl 14.00-15.00.

Gudstjänst med Små och Stora & Kyrksöndagar i Västerstrandskyrkan under våren

Välkommen till en gudstjänst med barn och vuxna tillsammans! Gudstjänsten är lite kortare men dubbelt så innehållsrik! Kyrksöndagar ligger i direkt anslutning till gudstjänsten. Då kan man stanna kvar och delta i skojigheter, äta lunch och fika tillsammans.

Några tonårstjejer sitter och sjunger och spelar gitarr.

Ungdomsmässor i Västerstrandskyrkan

En mässa skapad av och med unga, med mycket musik, men som passar för alla åldrar. 1/2, 7/3, 18/4 kl 18.30 i Västerstrandskyrkan

Om Västerstrandskyrkan

Kyrkan ligger vid Våxnäs centrum. Det är en modern tegelkyrka där det är full aktivitet av såväl stora som små under veckans alla dagar.

Västerstrands församling

Välkommen till en stadsförsamling med bred och livlig verksamhet för alla åldrar, små som stora.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.