Kronoparkskyrkan

Välkommen till Kronoparkens egen kyrka! Kyrkan är en samarbetskyrka mellan Svenska kyrkan och Equmeniakyrkan - sedan 1980. Som kyrka vill vi finnas till för alla! Vi firar gudstjänst varje söndag och vi har alltid kyrkkaffe efter våra gudstjänster! Kika in våra verksamheter och ladda gärna ner appen ”Kyrkguiden” Därfår du senaste uppdateringarna om våra gudstjänster och annat som händer i vår kyrka.

En man håller en bebis i famnen och trycker barnets huvud mot sitt.

Babyrytmik, Kronoparken

För barn 0-12 månader. Onsdagar 11.00-11.45 Ny grupp för våren 2024 startar 14 februari. Varmt välkommen med din anmälan.

Öppen förskola, Kronoparken

Välkommen till öppna förskolan, fredagar 9.30-12.00. Start för hösten: 12 januari Välkommen!

Någon målar en tavla.

Målargrupp, Kronoparkskyrkan

Just nu har målargruppen ett uppehåll. Håll utkik mer info inom kort.

Kronokören, Kronoparkskyrkan

Gillar du att sjunga? Kom med i Kronokören! Torsdagar 18.30-20.00 i Kronoparkskyrkan. Start 18 januari. Välkommen!

Andrum - stilla stund

Sommaruppehåll. Start: 10 januari 2023. Onsdagar kl 11.50-12.00. Kom och sitt ner en stund i kyrkan innan lunchen. Vi samlas och bara får vara en stund under stilla musik. Efteråt äter vi soppa tillsammans. Välkommen!

Musikgrupp för unga vuxna

För dej som vill sjunga eller spela ett instrument med andra. Vi träffas, sjunger och skapar musik! Torsdagar 17.00-18.00 i Kronoparkskyrkan.

Samtal inför söndagen

Torsdagar 16.45-17.45, samtal kring söndagens bibeltexter. Start 11 januari i Kronoparkskyrkan. Välkommen.

Några personer sitter och samtalar inomhus.

Alpha, Kronoparkskyrkan

Torsdagar 18.00-20.00. Gå Alpha, en kurs i kristen tro, och utforska livet i en vänlig, generös och varm miljö. Kvällen börjar med en måltid, och avslutas med samtal. Start 22 februari 2024.

Enkel lunch i Kronoparkskyrkan

Sommaruppehåll. Start 10 januari. Kom och ät vår församlingsvärds goda lunch! Onsdagar kl. 12.00. Innan lunch finns möjlighet till stilla andakt under musik, i kyrksalen. Start kl. 11.50. Välkommen!

Någon sitter med en bok i knät och mobiltelefonen i handen.

Kontakta Kronoparkskyrkan

Tel: 054-14 14 00, e-post: karlstads.pastorat@svenskakyrkan.se Besöksadress: Signalhornsgatan 21, 656 34 Karlstad

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

Om Kronoparkskyrkan

Mitt på Kronoparken ligger kyrkan som sjuder av liv hela veckan. En lättillgänglig kyrka med både församlingssal och café med en mysig atmosfär.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.