Gudstjänst, bön och andakt

Gudstjänsten är församlingens centrum och utgör navet i all vår verksamhet. Gudstjänsten firas inför Guds ansikte och i gemenskap med församlingen.

I Västerstrandskyrkan firas gudstjänster söndagar kl. 10.00 tre gånger i månaden.
En söndagskväll i månaden firar vi Frälsarkransgudstjänst klockan 18.00.
Vi växlar mellan söndagsmässa (nattvardsgudstjänst) och gudstjänst (utan nattvard).
En gång i månaden har vi Gudstjänst med små och stora med Kyrksöndag efteråt.

På tisdagar klockan 12.00 har vi Fridtid som är lunchbön.
På onsdagar klockan 8.30 har vi morgonbön eller morgonmässa
På torsdagar klockan 12.00 är det lunchandakt. En gång i månaden är det lunchandakt med Små och Stora.

Gudstjänsterna med små och stora medverkar någon av Västerstrandskyrkans barnkörer och/eller barngrupper.
Efter gudstjänsten är det Kyrksöndag med pyssel, lekar och enklare lunch.

Dessa datum firar vi Gudstjänst med Små och Stora:
18 februari kl 10.00.
Gudstjänst med Små och Stora & Kyrksöndag. Utställning av ikoner med Maria Falkenland. Sångfåglarna sjunger. Pyssla och skapa din egen Ikon. Tipspromenad. Enkel lunch, glass och fika.

24 mars kl 10.00. Dopfestgudstjänst med Små och Stora & Kyrksöndag. Dopdroppeutdelning till alla barn som döpts under perioden 1/7-31/12. Barnkör medverkar. Tårta, pyssel, lunch och fika efter gudstjänsten.

28 april kl 10.00. Gudstjänst med Små och Stora & Kyrksöndag. Musicanterna sjunger. Pyssel, lekar, enkel lunch och fika efter gudstjänsten.

26 maj kl 10.00. Musikgudstjänst med Små och Stora och Kyrksöndag. Sångfåglarna och Musicanterna sjunger. Pyssel, lekar, grillade hamburgare och fika efter gudstjänsten.

Gudstjänst med Små och Stora & Kyrksöndagar i Västerstrandskyrkan under våren

Välkommen till en gudstjänst med barn och vuxna tillsammans! Gudstjänsten är lite kortare men dubbelt så innehållsrik! Kyrksöndagar ligger i direkt anslutning till gudstjänsten. Då kan man stanna kvar och delta i skojigheter, äta lunch och fika tillsammans.

Frälsarkransgudstjänster i Västerstrandskyrkan under våren

En gång i månaden klockan 18.00 firar vi Frälsarkransgudstjänst i Västerstrandskyrkan med utgångspunkt i Frälsarkransens pärlor, Livets pärlor.

Någon tänder ljus i en svart ljusbärare.

Morgonbön/Morgonmässa

Västerstrandskyrkan, onsdagar kl 8.30.

Om Västerstrandskyrkan

Kyrkan ligger vid Våxnäs centrum. Det är en modern tegelkyrka där det är full aktivitet av såväl stora som små under veckans alla dagar.

Västerstrands församling

Välkommen till en stadsförsamling med bred och livlig verksamhet för alla åldrar, små som stora.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.