Foto: Katarina Josephsson

Barnens Katedral

Välkomna till Barnens Katedral på Kroppkärr. Kyrkan med plats för alla åldrar.

Påsk i Katedralen!

Skärtorsdagsmässa 18.00, Långfredagsgudstjänst med Små & Stora 10.00 samt Gudstjänst med Små & Stora på påskdagen. Varmt välkommen till Barnens Katedral i påsk!

tavlor

Öppen förskola i Barnens Katedral

Välkomna till Öppen förskola i Barnens Katedrals. För barn 0-6 år i sällskap av vuxen. Måndagar 9.30-12.00 och 12.30-15.00 samt Fredagar 9.30- 12.00. Start: fredag 19/1

Änglar

Gudstjänst med Små och Stora i Barnens katedral

Välkommen till gudstjänst med vuxna och barn tillsammans. Det brukar vara mycket sång och musik, ibland drama eller besök. Gudstjänsten är lite kortare än vanligt men dubbelt så innehållsrik. Håll utkik på hemsidan för aktuell information.

Upplev påsken i alla kyrkor

Mörkret kan aldrig vinna. Kärleken övervann allt. Påskens berättelse är mäktig och berättas i alla kyrkor snart. Följ med genom dagarna från mörker till ljus.

Filmer med berättelser ur "Barnens bästa bibel"

Här kan du se dramatiseringar av berättelserna om när Jesus föds, om de vise männen och Herodes, om skapelsen och Jesus och barnen.

Nu är den äntligen här - "Första receptskatten"!

Nu kan du baka din egen lingonlimpa eller koka ihop en värmande morotssoppa. I boken "Första receptskatten" har församlingsvärdarna i Karlstads pastorat samlat några av sina bästa recept. Här hittar du många av de soppor, bröd och kakor som är så uppskattade av de som besöker kyrkans soppluncher och caféer. Boken kostar 100 kronor och alla pengar går oavkortat till diakonin i Karlstads pastorat.

#konfakarlstad 23/24

Ett år med konfa! Nya insikter. Nya kompisar. Nya åsikter och upplevelser. Vi pratar om livet och utmaningarna, kärleken och engagemanget, Gud, dig själv och världen. Häng med på ett härligt konfaår!

Tänk på när du besöker katedralen

Nu i influensatider är det extra viktigt att vi visar hänsyn till och omsorg om varandra - både stora och små. Här kan du läsa några viktiga saker att tänka på när vi möts i Barnens katedral.

Bli medlem i Svenska kyrkan

Tack vare våra medlemmar kan vi hjälpas åt att göra världen till en bättre plats. Vare sig det gäller barngrupp, körkonsert, socialt arbete med hemlösa, bibelgrupper, café eller sopplunch är du viktig. Det är genom varje möte vi förändrar världen.

Om Barnens Katedral

eller Kroppkärrskyrkan ligger på Norra Kroppkärr. Den nyligen tillbyggda kyrkan är ljus och mysig. Här sker många dop.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.