LP-Ria i Järna

Välkommen till gemenskapen hos LP-Ria i Järna - hit är alla välkomna!

LP RIA i Järna - En plats där alla är lika mycket värda

Öppettider: måndag–fredag 09.00–13.00 & lördag 10.00-13.00.
Adress: Hagagatan 14, 153 32 Järna.
E-post: lpria.jarna.gunilla@gmail.com

Öppettider:

Måndag–fredag 09.00–13.00
Lördagar 10.00–13.00 (sept–maj)

LP-Ria är en trivsam social daglig träffpunkt för gemenskap, samtal, fika och trivsel dit alla är välkomna. Adress: Hagagatan 14 i Järna

Svenska kyrkan i Järna-Vårdinge är med och stöttar LP Ria i Järna som är en  ideell förening. Även Pingstkyrkan i Södertälje är med och stöttar ekonomiskt, och Södertälje kommun bidrar med värdefullt ekonomiskt stöd. Verksamheten vilar på en kristen människosyn där alla är lika mycket värda och att alla är värdefulla.

Målsättningen med LP Ria-arbetet är att få de som har eller har haft problem med alkohol och andra droger att förstå att det finns ett bättre liv utan droger.  Och visa dem på det kristna alternativet och stödja en sådan förändring och  rehabilitering till ett drogfritt liv. LP Ria är en fungerande och trivsam social daglig  träffpunkt för gemenskap, samtal, fika och trivsel dit alla är välkomna.

Foto: Miriam Tinglöf
Inför varje jul delas julkassar med mat ut till behövande. Varor skänks från lokala handlare. Foto: Lasse Wiklund
Hos LP-Ria finns färska grönsaker och bröd för den som är hungrig men inte har råd att handla mat. Foto: Lasse Wiklund