Foto: Gustaf Hellsing / Ikon

Kollekt via Swish

Nu är det enkelt att ge kollekt med mobilen!

Använder du Swish? Då kan du nu enkelt ge kollekt även om du inte har kontanter. Du kan självklart swisha valfritt belopp.

Ge kollekt till rätt församling

Våra kyrkor har i bland olika kollektändamål, därför har vi tre Swishnummer. Skriv Kollekt som meddelande, så kommer dina pengar rätt.

Överjärna kyrka

Swishnummer: 123 037 92 71

Ytterjärna kyrka

Swishnummer: 123 189 97 98

Vårdinge kyrka

Swishnummer: 123 551 69 43

Endast på söndagar

Det går att swisha alla dagar i veckan, men på grund av hur kollekten bokförs kommer endast kollektpengar som swishas på gudstjänstdagar att klassas som kollekt. Om du swishar kollekt en dag när vi inte firar gudstjänst går dina pengar i stället till RIA och deras verksamhet i Järna.

Skaffa Swish

För att använda Swish behöver du en smartphone och mobilt BankID. Logga in på din internetbank och aktivera tjänsten Swish. Följ sedan instruktionerna. Swish är en kostnadsfri tjänst, men din bank eller operatör kan ha kostnader för att använda tjänsten. Kontakta dem om du har frågor.