Foto: Jiang Millington

Stickcafé

Varannan söndag kl 12.30-15.30 i Prästgården vid Järfälla kyrka! Även via Zoom (måste anmälas senast torsdagen innan).

Stickning, virkning och andra former av handarbete är ett nygammalt sätt att umgås, som kan vara både meditativt och kreativt. På ett stickcafé kan du få hjälp med ditt stickprojekt eller prova på något nytt, inspireras, umgås och prata garn - eller något helt annat!

Vare sig du redan har svart bälte i stickning eller ännu inte vet skillnaden på räta och aviga maskor så är du varmt välkommen påStickcafé. Och vill du hellre virka, brodera eller ägna dig åt någon annan sorts handarbete går det förstås precis lika bra.

Praktiskt

Tid Vissa söndagar, se tid och datum nedan
Plats Prästgården vid Järfälla kyrka (eller på Zoom. Inte zoomat förut? Det är väldigt enkelt. Här är en bra guide!)
Anmälan (Zoom) Anmäl till jarfalla.tusenmojligheter@svenskakyrkan.se  senast torsdagen innan, så får du länk till Zoom-mötet per mail!

Har du frågor? Välkommen att höra av dig till jarfalla.tusenmojligheter@svenskakyrkan.se!