Sommarmusik

Klassiskt, folkligt, jazzigt, somrigt! Här hittar du sommarens alla konserter i Järfälla kyrka, Viksjö kyrka, S:t Lukas kyrka och Maria kyrka. Konserterna 12 juni, 30 juni, 24 juli och 4 augusti livesänds.

Sommarmusik: La Vida Breve

Svängigt och virtuost på flöjt och gitarr, i Viksjö kyrka söndag 28 juli kl 18.

Sommarmusik: Allsång i sommaren

Gör-det-själv-konsert med Nonna och Ulrica, i Maria kyrka torsdag 1augusti kl 12.

Sommarmusik: Pianistiska giganter (även online)

Anton Hermansson spelar Beethoven och Chopin i S:t Lukas kyrka söndag 4 augusti kl 18. Konserten livesänds.

Sommarmusik: Cello och piano

Musik av Beethoven, Martinu och Schumann i Järfälla kyrka onsdag 7 augusti kl 18.

Sommarmusik: Vivaldis Gloria

Vivaldis Gloria med sällan spelat "förord" framförs av S:t Lukaskören och Sångfåglarna, i S:t Lukas kyrka söndag 18 augusti kl 18.

Sommarmusik: Klanger från Wien

Anders Lagerqvist, violin, och Per Rundberg, piano, spelar musik av Wien-tonsättarna Haydn, Kreisler, Webern och Mozart i Viksjö kyrka söndag 11 augusti kl 18.

Sommarmusik: Svenska Psalmjazztrion

Inte en psalm går säker (och även Bach kan vara i farozonen)! Sommarmusiken avslutas med lekfullt allvar av Svenska Psalmjazztrion, som spelar i Järfälla kyrka onsdag 21 augusti kl 18.

Livesändningar från Järfälla församling. Var med där du är, när det händer!